Cách import file ai vào 3dmax

Cách làm nhẹ file 3dsmax trong dựng hình

- Nén Vray Proxy lại cho nhẹ,

- Hiển thị dạng box (khối) thì càng nhẹ

- Copy dạng intances sẽ nhẹ hơn rất nhiều

- Tắt chức năng khi di chuyển hiển thị box để đỡ bị lag khi làm việc

- Các vật thể nhiều chi tiết nên Quick Attach lại thành 1 vật thể cho đỡ lag, nếu nhiều chi tiết quá thì proxy nén.

- Dùng script dọn dẹp ( đặc biệt là xoá dọn Animation, chuyển động rất nặng)

có nhiều script dọn dẹp lắm, mình đang dùng Prune Scene luôn vì nó có cả dọng dẹp và xoá virut ALC.

nên hạn chế group mà dùng layer cho nhẹ, và chuyên nghiệp

- Dựng hình hạn chế dùng tuborsmooth (có thể dùng chamfer thay thế)

- Ẩn multiscatter, proxy...

  • Trong phần có cái icon hình màn hình nhỏ ấy hoặc ấn phím tắt

  • SHIFT+G = ẩn/hiện Geometry

  • SHIFT+L = ẩn/hiện Lights

  • SHIFT+C = ẩn/hiện Cameras

  • SHIFT+S = ẩn/hiện Shapes.

- Bỏ Auto update multiscater sẽ nhẹ hợn

- Dùng map jpg làm vật liệu, hạn chế các định dạng nặng như PNG, TIFF

- Dùng script Xoá virus ALC hoặc plugin Prune Scene

Vào ( Customize > Preferences > Files) kiểm compress on save (nén khi lưu)

Lưu ý: Có thể làm hỏng các tệp cảnh rất lớn nên chúng không còn mở được nữa; các tệp này có thể có kích thước từ 2GB đến 4GB +. chức năng này chỉ nên sử dụng ở bản 3dsmax 2019.3 trở đi!!

Hoặc dùng mã

Cách khắc phục lỗi LƯU FILE 3DMAX LÂU, DUNG LƯỢNG FILE TĂNG BẤT THƯỜNG DẪN ĐẾN CHẬM NẶNG VÀ ĐƠ MÁY:

BƯỚC 1:

Vô hiệu hóa Max motionclip manager bằng cách copy đoạn mã sau :

t=trackviewnodes;n=t[#Max_MotionClip_Manager];deleteTrackViewController t n.controller
 

cho vào cái ô màu hồng phía dưới bên trái

BƯỚC 2 :

NHẤN ENTER (xuất hiện ok bên ô dưới )

BƯỚC 3:

Giải phóng bộ nhớ bằng đoạn mã : gc()

BƯỚC 4:

NHẤN ENTER ( xuất hiện dãy số bên dưới) OK ĐÃ XONG.

Kết quả File từ 3G có thể xuống 500 mb

Chạy run script này là được Tại đây!

Dùng proxy nén là nhanh nhất bạn nhé!

Hình như cái này miễn phí mà, tải tại đây!

Save file 3dsMax xuống version thấp hơn

Vào File > Save as> đặt tên file > chọn phiên bản lưu, thường chỉ lưu được thấp hơn 3 phiên bản, 3 năm thôi

Dùng proxy nén là nhanh nhất bạn nhé!

Vào customfile > trong tab file > kiểm compress on save (nén kí lưu)

Cách sưa LỖI LƯU file LÂU trong 3dmax

- Vào customfile > trong tab file > kiểm compress on save (nén kí lưu)

- Hoặc ẩn các vật thể bớt đi như trong hướng dẫn của mình trong video này nhé, sẽ lưu nhanh hơn rất nhiều khi ta ẩn vật thể

Cách import file ai vào 3dmax
Cách làm nhẹ file 3dsmax, khi lưu file nhanh hơn, không bị chậm, lưu file lâu

From the course: 3ds Max 2021 Essential Training

Video is locked.

Unlock the full course today

Join today to access over 17,800 courses taught by industry experts or purchase this course individually.

Importing Illustrator paths to 3ds Max

Importing Illustrator paths to 3ds Max - 3ds Max Tutorial

From the course: 3ds Max 2021 Essential Training

Start my 1-month free trial Buy this course (A$50.00*)

Importing Illustrator paths to 3ds Max

- In the last movie, we exported a graphic design from Adobe Illustrator, now let's import it into 3DS Max. Go into the File menu and choose Import, Import, which is the command for foreign file formats such as Adobe.AI, and we should be taken to our current projects import folder. Here's the document we saved in the previous movie. Select that, and click Open. We get a dialog asking do we want to merge the objects with the current scene or completely replace the current scene. I want to leave it at the default of merge so I don't lose my current setting for the units and grid. Click Okay, and we also get the option to import as a single object or multiple objects. If we switch it over the multiple objects, then each individual path would be a separate object. We want to apply a bevel modifier to a logo, as a single unit, we'll leave this at single object and click Okay. The design is imported and it's at the size it would…

Practice while you learn with exercise files

Download the files the instructor uses to teach the course. Follow along and learn by watching, listening and practicing.

  • Exercise File: Subscribe to access. Ex_Files_3ds_Max_2021_Essential_Training.zip

Download courses and learn on the go

Watch courses on your mobile device without an internet connection. Download courses using your iOS or Android LinkedIn Learning app.

Contents

  • Introduction Introduction

    • Introducing 3ds Max 2021

      1m 15s

    • Using the exercise files

      2m 19s

  • 1. Getting Started 1. Getting Started

    • Choosing a workspace

      3m 33s

    • Setting preferences

      4m 30s

    • Using project folders

      3m 36s

  • 2. 3ds Max Interface 2. 3ds Max Interface

    • Getting familiar with the interface

      2m 56s

    • Customizing a workspace

      4m 59s

    • Customizing background and grid colors

      2m 40s

    • Creating primitives with keyboard entry

      4m 37s

    • Creating primitives interactively with the mouse

      2m 36s

    • Position objects with Select and Move

      5m 15s

    • Rotate and scale objects

      4m 47s

    • Navigating in viewports

      4m 10s

    • Orbit and viewport Undo

      5m 8s

    • Saving time with keyboard shortcut hotkeys

      3m 41s

    • Customizing hotkeys

      5m 11s

    • Choosing viewport shading modes

      3m 10s

    • Advanced viewport settings and presets

      6m 14s

    • Configuring viewport layouts

      2m 17s

  • 3. Scene Layout 3. Scene Layout

    • Specifying display units

      5m 22s

    • Specifying system units

      4m 38s

    • Defining the home grid

      4m 44s

    • Saving a maxstart.max template scene

      3m 11s

    • Merging scenes

      5m 4s

    • Duplicating object instances with Array

      4m 22s

    • Clone objects with transforms

      1m 15s

    • Introducing snap

      4m 36s

    • Precision transforms with Grid and Snap

      4m 38s

    • Outlining object names with Scene Explorer

      3m 53s

    • Collecting objects in groups

      5m 4s

    • Managing display layers

      3m 43s

    • Controlling object and layer display properties

      5m 4s

    • Understanding XREF external references

      3m 4s

    • Creating an XREFrecord

      6m 52s

    • Moving objects in reference coordinate systems

      5m 14s

    • Rotating objects in reference coordinate systems

      4m 5s

    • Manipulating objects around a Transform Coordinate Center

      4m 23s

    • Using Isolate Selection and Lock Selection

      2m 25s

    • Selecting in Window and Crossing modes

      4m

  • 4. Spline Modeling 4. Spline Modeling

    • Creating shapes

      4m 34s

    • Editing Bezier splines

      5m 17s

    • Setting shape detail with interpolation

      3m 58s

    • Modeling with the Extrude modifier

      5m 5s

    • Extruding along a path with the Sweep modifier

      4m 13s

    • Exporting paths from Adobe Illustrator

      4m 1s

    • Importing Illustrator paths to 3ds Max

      3m 54s

    • Adding a Bevel modifier

      4m 37s

    • Controlling level of detail for a Bevel modifier

      5m 3s

    • Modeling typography with TextPlus

      6m 30s

    • Manipulating and fine-tuning TextPlus

      4m 36s

  • 5. Parametric Modeling 5. Parametric Modeling

    • Deforming an object with a modifier

      5m 22s

    • Layering deformers in the modifier stack

      5m 6s

    • Defining polygon level of detail

      4m 3s

    • Passing a selection up the stack

      4m 4s

    • Understanding topology dependence

      4m 59s

    • Versioning and collapsing the stack

      5m 53s

  • 6. Polygon Modeling 6. Polygon Modeling

    • Preparing Boolean operands

      4m 52s

    • Combine volumes with Boolean Compound Objects

      6m

    • Adding edges with QuickSlice

      6m 57s

    • Adding edges with Cut

      2m 52s

    • Hardening polygon edges with the Smooth modifier

      4m 21s

    • Using the Modeling ribbon

      6m 10s

    • Simplifying geometry with Remove

      3m 57s

    • Branching with Editable Poly Extrude

      5m 36s

    • Detailing a mesh

      3m 21s

    • Rounding corners with chamfer

      5m 46s

  • 7. Subdivision Surface Modeling 7. Subdivision Surface Modeling

    • Understanding subdivision surfaces

      3m 52s

    • Best practices for modeling subdivision surfaces

      6m 23s

    • Box modeling for subdivision surfaces

      4m 9s

    • Modeling with the Symmetry modifier

      6m 46s

    • Modeling curvature with Soft Selection

      8m 9s

    • Refining geometry with SwiftLoop

      2m 42s

    • Constraining sub-object transforms

      6m 9s

    • Correcting a seam with Non-Uniform Scale offset

      5m 11s

    • Sharpening corners with edge crease

      4m 36s

    • Baking subdivisions

      4m 59s

  • 8. Camera Techniques 8. Camera Techniques

    • Creating a physical camera and target

      5m 54s

    • First-person camera navigation in viewports

      3m 31s

    • Enabling Safe Frames

      5m 11s

    • Setting resolution and aspect ratio in Render Setup

      4m 11s

    • Creating a free camera

      3m 10s

    • Rotating in Gimbal coordinate space

      5m 48s

    • Setting rotation Axis Order to emulate a tripod

      5m 50s

  • 9. Lighting 9. Lighting

    • Previewing renders with ActiveShade

      6m 8s

    • Creating photometric lights

      3m 50s

    • Adjusting light intensity and color

      4m 59s

    • Adjusting light shape

      7m 8s

    • Controlling spotlight parameters

      7m 15s

    • Using the Light Explorer

      7m 29s

    • Illuminating with an environment color

      7m 22s

    • Illuminating with an HDRI environment

      5m 32s

    • White balancing an environment

      4m 41s

    • Separating environment from background

      4m 38s

    • Creating a sun and sky

      8m 23s

  • 10. Materials 10. Materials

    • Using the Slate Material Editor

      4m 1s

    • Assigning materials to objects

      3m 58s

    • Managing scene materials

      6m 5s

    • Managing sample slots

      4m 52s

    • Saving a material library

      4m 44s

    • Physical Material color and roughness

      5m 52s

    • Physical Material reflection parameters

      6m 36s

    • Controlling viewport material shading

      8m 25s

    • Controlling material sample size

      3m 40s

    • Creating a 3D procedural map

      2m 8s

    • Art directing 3D map parameters

      7m 46s

    • Mapping bitmap image files

      6m 2s

    • Projecting UVs with UVW Map

      4m 29s

    • Using Real-World Map Size

      5m 14s

    • Restoring links with Asset Tracking

      5m 24s

  • 11. Animation 11. Animation

    • Understanding hierarchies

      3m 44s

    • Moving pivot points

      5m 10s

    • Rotating pivot points

      4m 13s

    • Prioritizing rotation axes

      6m 6s

    • Linking objects

      4m 38s

    • Locking transforms

      4m

    • Correcting and avoiding scale issues

      5m 18s

    • Choosing frame rate and playback speed

      5m 23s

    • Choosing the active time segment

      6m 28s

    • Creating keyframes in Auto Key mode

      3m 24s

    • Creating keyframes in Set Key mode

      6m 7s

    • Editing keyframes in the Track Bar Timeline

      6m 50s

    • Editing keyframes in the Dope Sheet

      7m 7s

    • Editing keyframes in the Curve Editor

      6m 14s

    • Editing interpolation in the Curve Editor

      5m 1s

    • Manipulating tangents in the Curve Editor

      5m 25s

    • Editing a trajectory with a motion path

      5m 9s

  • 12. Rendering 12. Rendering

    • Choosing a renderer

      6m 32s

    • Choosing render options

      8m 41s

    • Rendering an image sequence

      5m 11s

    • Playing an image sequence with the RAM Player

      2m 25s

    • Tonemapping a high dynamic range rendering

      4m 36s

  • Conclusion Conclusion

    • Next steps

      1m 20s